ماشین شما چگونه راه اندازی می شود؟

هنگامی که کلید را در موتور خودرو خود قرار می دهید و سوئیچ را می چرخانید یا دکمه را روی “روشن” فشار می دهید، سیگنالی به باتری خودرو ارسال می شود. باتری خودرو با دریافت این سیگنال انرژی شیمیایی را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند. این توان الکتریکی به استارت می رسد تا موتور را بچرخاند. این باتری همچنین برق چراغ های خودرو و سایر لوازم جانبی را تامین می کند.

آناتومی باتری خودرو: داخل آن چیست؟

پایانه باتری/بوشینگ : پایانه ها به بند مثبت و بند منفی سلول های انتهایی متصل می شوند و نقطه واسط بین باتری و سیستم الکتریکی خودرو هستند.

اسید باتری : اسید محلول با خلوص بالا از اسید سولفوریک و آب است.

تسمه ریخته گری برای باتری ها : تسمه های ریخته گری به بالای هر عنصر جوش داده می شوند تا اتصال الکتریکی به پایانه ها برقرار شود.

صفحه منفی باتری : صفحه منفی حاوی یک شبکه فلزی با مواد فعال سرب اسفنجی است.

جداکننده باتری : جداکننده یک ماده پلی اتیلن است که صفحات مثبت را از صفحات منفی جدا می کند تا جریان الکتریکی کارآمدی ایجاد کند.

صفحه باتری مثبت : صفحه مثبت حاوی یک شبکه فلزی با مواد فعال دی اکسید سرب است.

درب باتری : درب آن از رزین پلی پروپیلن ساخته شده و به قاب باتری مهر و موم شده است.

قاب باتری : کیس از رزین پلی پروپیلن است که صفحات باتری، تسمه های ریخته گری و الکترولیت را نگه می دارد. برای به حداقل رساندن تاثیر لرزش و افزایش عمر باتری طراحی شده است.

صفحات باتری : این عنصر شامل صفحات متناوب مثبت و منفی است. صفحات در بالا توسط یک تسمه ریخته گری که به صفحات جوش داده شده است متصل می شوند. عناصر در سلول های جداگانه هر باتری قرار می گیرند.

خمیر باتری : خمیر مخلوط اکسید سرب است که هم دی اکسید سرب و هم سرب اسفنجی ایجاد می کند. به شبکه های باتری مثبت و منفی می چسبد.

نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *