عمر باتری ماشین چقدر است ؟

همه رانندگان موافق هستند که خالی شدن غیرمنتظره باتری می تواند باعث سردرد شدید شود.

طول عمر باتری ماشین چقدر است ؟

اگرچه عواملی مانند شرایط آب و هوایی سخت و نحوه استفاده از ماشین شما می تواند بر طول عمر باتری ماشین شما تأثیر بگذارد، اما می توان از خالی شدن زودرس باتری جلوگیری کرد.

به طور متوسط ​​باتری خودرو بین سه تا پنج سال عمر می کند. اگر می‌خواهید بعد از یک یا دو مورد نیاز به تعویض دستگاه خود نداشته باشید، در اینجا پنج راه ساده برای کمک به افزایش طول عمر آن وجود دارد.

پنج راه ساده برای افزایش طول عمر باتری ماشین :

1. به طور منظم ولتاژ باتری خود را تست کنید

آزمایش پیشگیرانه باتری می تواند به طور بالقوه شما را از خرابی یا خرابی باتری در حین بیرون رفتن در جاده ها نجات دهد. مکانیک‌های واجد شرایط می‌توانند آزمایش باتری را برای شما انجام دهند، اما اگر نیاز به انجام تست بین سرویس‌های خودرو دارید، یک دستگاه خانگی مفید نیز در دسترس است.

ساده ترین راه برای تست ولتاژ باتری استفاده از ولت متر است. در صورت خرید یکی، ولت مترهای دیجیتال ساده ترین راه برای استفاده هستند. برای خواندن دقیق ترین، تست ولتاژ را حداقل دوازده ساعت پس از خاموش شدن ماشین خود کامل کنید.

با اتصال سیم ولت متر مثبت به ترمینال مثبت باتری خود و تکرار با سیم منفی شروع کنید. سپس یک قرائت ولتاژ دریافت خواهید کرد. یک باتری کاملاً شارژ شده معمولاً بین 12.4 تا 12.8 ولت را نشان می دهد. اگر میزان ولتاژ شما خارج از این اعداد باشد، احتمالا باتری شما نیاز به بازرسی حرفه ای از مکانیک دارد.

شخصی در حال تست باتری ماشین

2. ماشین خود را برای مدت طولانی بدون استفاده رها نکنید

اگر ماشین شما برای روزها در یک زمان غیرفعال باشد (یا اگر فقط در سفرهای کوتاه استفاده می شود)، باتری زمان کافی برای شارژ مجدد نخواهد داشت.

خودروی شما در صورت استفاده منظم بهترین عملکرد خود را خواهد داشت، بنابراین در صورت امکان، حداقل یک بار در هفته آن را برای 30 دقیقه رانندگی خارج کنید تا موتور گرم شود و مایعات خودرو به گردش درآید.

اگر برای چند هفته بدون استفاده باقی بماند، به احتمال زیاد باتری ماشین شما در استفاده بعدی از ماشینتان نیاز به توجه دارد. بهترین کار این است که از شارژ کامل آن اطمینان حاصل کنید و بررسی کنید که سطح الکترولیت صحیح باشد (اگر کلاهک قابل جابجایی دارد). اگر شک دارید، برای مشاوره بیشتر با ما تماس بگیرید

۳_باطری خود را به طور منظم تمیز کنید

کثیفی، کثیفی یا رطوبت روی باتری خودرو می تواند باعث نشتی در بدنه باتری و ایجاد اتصال کوتاه شود که به نوبه خود می تواند باتری شما را صاف کند. این جرم سطحی را می توان به راحتی با یک اسفنج و یک پارچه خشک پاک کرد. این کار را حداقل یک بار در ماه انجام دهید تا از تجمع آن جلوگیری کنید.

متأسفانه، خوردگی در پایانه های باتری و گیره های سرب باتری رایج است. خوردگی روی ترمینال ها و گیره های سربی می تواند جریان الکتریسیته از طریق باتری را مختل کند، بنابراین برای اطمینان از طول عمر و کارایی باتری، پاکسازی لکه ها یا تجمعات بسیار مهم است. در صورت نیاز از مکانیک خود بخواهید که پایانه ها را در حین تعمیر تمیز کند.

۴_زمانی که موتور ماشین شما کار نمی کند، از لوازم الکترونیکی استفاده نکنید

روشن نگه داشتن چراغ‌های جلو و یا چراغ‌های داخلی، یا روشن کردن جرقه برای راه‌اندازی سیستم اطلاعات سرگرمی بدون روشن کردن موتور، می‌تواند باتری را تخلیه کند. دلیلش این است که دینام خودروی شما با خاموش شدن موتور خاموش می شود، بنابراین لوازم الکترونیکی در عوض انرژی را از باتری ماشین شما تخلیه می کنند.

برای جلوگیری از این امر، عادت کنید هر بار که از ماشین خود خارج می شوید، همه چیز (از همه مهمتر، چراغ های شما) خاموش باشند.

همچنین فراموش نکنید که هنگام ترک ماشین خود را قفل کنید. این فقط برای اهداف امنیتی نیست – اگر ماشین خود را باز بگذارید، ممکن است سیستم کامپیوتری ماشین شما همچنان کار کند، و این ممکن است بدون اینکه خودتان بدانید باتری شما را خالی کند.

 5_ماشین خود را به طور منظم سرویس کنید

برای جلوگیری از احتمال خرابی غیرمنتظره، بهتر است باتری خودرو خود را به صورت حرفه ای تست کنید. در سرویس خودروی بعدی خود، از مکانیک بخواهید بررسی کند که باتری شما سالم است و به درستی شارژ می شود.

نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *